Sådan opsætter du din e-mail i outlook 2010

E-mail er blevet et uundværligt kommunikationsværktøj for de fleste. Dette gør sig i allerhøjeste grad også gældende, som indehaver af en hjemmeside eller webshop.

Din e-mail er et vigtigt redskab, som du anvender til rigtig mange ting.  Det er en uundværlig kommunikationskanal mellem dig/din virksomhed og kunden. F.eks. til kundeservice, og til at sende bekræftelser og fakturaer ud til kunden. Den bruges ligeledes til markedsføring, i form af nyhedsbreve, tilbud, kampagner eller information, som du ønsker skal nå frem til dine kunder.  

Derfor har vi gjort det så nemt, som muligt for dig at opsætte din mail – så du hurtigt kan komme i gang med at anvende dens mange muligheder.

SÅDAN GØR DU:

For at opsætte din e-mail konto i Microsoft Outlook 2010, skal du bruge følgende:

  • Brugernavn: Dette er din e-mail
  • Kodeord: Dette er din selvvalgte adgangskode. (Du valgte ved oprettelsen på dit webhotel). Har du webhotel hos os, har vi fremsendt dig en mail med alle login-oplysninger
  • IMAP server: Denne kan du få udleveret hos din host udbyder. (f.eks. Imap.juicy-webdesign.dk)
    SMTP server: Denne kan du få udleveret hos din host udbyder. (f.eks. smtp.juicy-webdesign.dk).
  • NU ER DU KLAR TIL OPSÆTNINGEN:
    • Start Microsoft Outlook 2010
    • Klik på ”Filer” øverst til venstre i menuen, vælg ”Kontoindstillinger” og derefter ”Kontoindstillinger”, som kommer frem på listen
    • Klik på “Ny”
    • Marker feltet “Konfigurer serverindstillinger eller yderligere servertyper manuelt” og klik “Næste”
    • Vælg “Internet-e-mail”, som er den mulighed du finder øverst og klik “Næste”
    • Indtast nu dit navn i det første felt, og din e-mail adresse i  det næste felt. Herefter er det muligt at vælge, om det er en POP3 eller IMAP konto du vil indstille
    • Udfyld feltet ”Server til indgående post ” (POP3 eller IMAP4) med følgende: mail.DitDomæne.dk eller med serverens værtnavn, hvis dit domæne ikke er aktivt
    • Udfyld feltet ”Server til udgående post (SMTP)” med følgende: mail.DitDomæne.dk eller med serverens værtnavn, hvis dit domæne ikke er aktivt
    • Udfyld feltet ”Brugernavn” med din e-mail-adresse
    • Udfyld feltet ”Adgangskode” med din adgangskode
    • Klik på “Flere indstillinger”
    • Vælg fanen “Server til udgående post”.
    • Sæt hak i “Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse”
    • Vælg fanen “Avanceret”
    • Feltet ud for “Server til udgående post (SMTP)” udfyldes med tallet: 587
    • Klik på “OK”
    • Klik på “Næste”
    • Klik på “Udfør”.

Video vejledning